Jak sobie radzić ze stresem przed podróżą?

Boisz się latać samolotem? Przed dłuższą podróżą pociągiem, autobusem czy samochodem nie możesz spać przez całą noc i masz problemy żołądkowe? To stres przed podróżą. Nie martw się, są na niego proste i tanie sposoby.

Na kilka dni przed stresującą podróżą zacznij uczęszczać na co najmniej półgodzinne wieczorne spacery niezależnie od pogody. Odstresujesz się i dotlenisz organizm, co sprzyja nadejściu spokojnego i głębokiego snu. Jeżeli, z jakiegoś powodu, nie możesz wybrać się na spacer, ćwicz w domu przy szeroko otwartym oknie. Spokojnie, harmonijne ćwiczenia pomogą wyciszyć umysł i rozluźnić ciało, a tym samym zredukować stres przed podróżą.

Kobieta w stresie przed podróżąOdpowiednie będą proste, spokojne ćwiczenia takie jak joga dla początkujących czy pilates. Zacznij także pić dwa razy dziennie uspokajającą herbatkę z melisy. Koi ona nerwy, ułatwia zasypianie i wprowadza w pozytywny nastrój, a ponadto wpływa bardzo korzystnie na układ pokarmowy. Jeżeli nie lubisz smaku ziół, dodaj do herbatki łyżeczkę miody, sok z cytryny lub konfitury różane, a nabierze ona przyjemnego aromatu.

Warto także sięgnąć po suplementację preparatami magnezowymi, które wzmacniają układ nerwowy i podnoszą odporność na stres. Aby uniknąć problemów żołądkowych, wywołanych stresem przed podróżą, na dzień przed wyjazdem spożywaj lekkie, łatwo strawne posiłki. Unikaj potraw smażonych na głębokim tłuszczu, słodyczy i bardzo ostrych dań.

Przed samą podróżą korzystnie jest również napić się naparu z szałwii. Jest ona zbawienna dla naszego układu pokarmowego, lekko wycisza, a dodatkowo zapobiega nadmiernemu poceniu się, które często występuje w sytuacjach stresowych i może nam towarzyszyć podczas podróży.

Jeśli należysz do osób, które cierpią na chorobę lokomocyjną, zadbaj o to, by odpowiednio wcześniej zażyć, zakupiony w aptece, preparat na tę przykrą przypadłość. Nowoczesne środki na chorobę lokomocyjną są bardzo skutecznie i nie powodują nadmiernej senności i otumanienia. Dzięki temu nie będziesz się dodatkowo stresować fatalnym samopoczuciem już podczas samej podróży.

Kiedy już wsiądziesz na pokład samolotu, do pociągu czy autobusu usiądź wygodnie i postaraj się rozluźnić. Unikaj myśli o wypadkach czy katastrofach. Pomyśl raczej o tym, że pilot czy kierowca, z którym jedziesz, to profesjonalista, który najlepiej jak potrafi, zadba o to, żeby bezpiecznie dowieźć pasażerów do celu. Uśmiechnij się i pomyśl o celu swojej podróży. Wyobraź sobie, jak będziesz szczęśliwa po dotarciu na miejsce. Udanej podróży!

Comments

(0 Comments)

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *